» Barvy, střihy a materiály
Barvy, střihy a materiály na oděvy

Zajímavosti v módě a související témata: barvy, střihy, materiály, nové technologie a textilní firmy.

- Námořnický styl stále frčí

Jedním z hitů letošního léta i podzimu 2015 je námořnický styl. Drží se již několik let na výsluní a i letos si ho musíme připomenout. Modro – bílo proužkované šaty nebo alternativa: černo – bílo proužkované šaty jsou to, co Vám v šatníku rozhodně nesmí chybět. Sukně a šaty v námořnickém stylu se nosí hlavně v letních měsících a snadno se kombinují s červenými doplňky – můžete zkusit třeba červenou brož nebo červenou čelenku.

Námořnická móda je trendy hlavně v létě, kdy působí svěžím a pohodovým dojmem, ale šaty si můžete klidně vzít i do podzimních dnů a vzít si k nim např. červené punčocháče.

-Kdo získal ocenění Hlavní město módy pro rok 2014?

Zajímalo nás, jaká jsou největší módní metropole a kterému městu připadlo označení Hlavní město módy 2014. Prestižní žebříček sestavuje společnost Global Language Monitor.

Společnost zpětně vyhodnocuje počet přehlídek a dalšího módní dění v metropolích. A jaké město letos získalo označení Hlavní město módy pro rok 2014? Není žádným překvapením, že se jím stal New York. Další jsou Paříž a Londýn. Praha zaujala krásné 21. místo.

- Trendy v dámské konfekci jaro/léto 2014

Módní trendy na jaro/léto 2014 se nesou v duchu retra. Návrháři čerpají z módy 90. let 20. století.

Módním molům dominuje popart. Oděvy zdobí potisky moderního umění, výrazné barvy a vzory. Návrháři do svých kolekcí zařazují látky, které jsou geometricky vzorované. Hitem letos budou lesklé, metalické materiály. Chybu neuděláte, když si obléknete transparentní, průsvitnou halenku, nebo svetřík. Vzdušné, lehké materiály jsou hitem č. 1 letošního jara a léta. Trendem a zároveň stálicí jsou květinové vzory. Řadu sukní s květinovým potiskem najdete i u nás v e-shopu.  Do šatníku si pořiďte sukni nebo šaty v pastelových barvách, ty totiž vévodí letošnímu jaru, stejně jako volné kalhoty, harémky. Návrháři opět do svých kolekcí zařazují midisukně. Midisukně jsou sukně s délkou pod kolena a výborně se hodí ke krátkým svrškům. Řadu midisukní najdete v naší nabídce. (2/2014)

- Trendy v obuvi podzim/zima 2012/2013

Letošní módní trendy jsou různorodé a to především díky velmi širokému výběru. Na sezónu podzim/zima 2012/2013 si pořiďte botky na podpatku. Nosí se podpatky všech možných tvarů, výšek i velikostí. Nosí se jehlové podpatky, platformy, klínky i vysoké mohutné podpatky.

Evergreenem zůstávají i letos "oxfordky", polobotky a jezdecké boty. Stále platí trend z loňských sezón - a to, že špičky se nosí spíše kulaté, než špičaté. Stále je moderní trend vykukujících ponožek, a pletených návleků na boty. In jsou pestré barvy a míchání různých odstínů, tak se nebojte a podzim si pořádně oživte barvičkami.

Na letošní podzim a zimu si nezapomeňte pořídit botky v barokním stylu – ten se objevuje jak na oděvech, tak na obuvi. V botníku Vám nesmí chybět šněrovací kozačky ke kotníkům. Kožešina je stálicí na poli módy – a i letos se objevuje na kloboucích, kabelkách, oblečení i na obuvi. (9/2012)

- Pánská zimní móda na sezónu 2012/2013

Nová zimní sezóna 2012/2013 přináší do mužských šatníků originalitu a odlišnost. Letos by se muži neměli bát experimentovat a vytvořit si vlastní, jedinečný a originální styl. Inspirovat se mohou z kolekcí světových návrhářů, které letos opravdu hýří mnoha novými nápady.  Dolce & Gabbana předvedli bohatě zdobenou kolekci inspirovanou barokem. Hlavním prvkem byly zlaté výšivky. Materiály na oděvy použili především samet, brokát, satén. Značka Burberry a Tommy Hilfiger vsadili na „styl britského džentlmena“. Hlavním motivem byly prošívané kabáty sahající k bokům nebo mírně pod boky.

Barvy letošní zimy jsou jasné – černá, šedivá, hořčicová, hnědá, odstíny modré a zelené. Hlavním trendem letošní zimy jsou vzory.

Mladou generaci oslovili Frankie Morello, Versace a Tom Browne, kteří ve svých kolekcích vsadili na cvočky, ostny, kovové řetězy a kožené materiály, kterými podtrhli módní styl punku. (9/2012)

- Spodní prádlo 2013

Návrháři prádla se při tvrbě kolekcí na rok 2013 inspirovaly 50. a 60. léty 20. století. Prádlo na rok 2013 je směsicí nevinnosti a erotiky. Návrháři se přiklonili především k lehkým a transparentním materiálům, vsadily na sexy průstřihy a rafinovaná vsazení. Vedle stabilní černé a bílé barvy se uplatnily i barvy - růžová, meruňková, světle žlutá, kiwi, pistáciová, lososová, šedé tóny a především tělová. Prádlo zdobí mašle, stužky, květinové efekty, kamínky, volánky aj. Znovu se objevují kahlotky do pasu s nohavičkami. (8/2012)

- Oděvy a doplňky sezony podzim/zima 2012/2013

Oděvy a doplňky na podzim a zimu 2012/2013 kladou velký důraz na originalitu. Připravte se na to kombinovat nekombinovatelné - retro styly s modernou, jemné materiály s hrubými, maskulinní prvky s typicky ženskými symboly. Hlavním tématem toho podzimu a zimy je touha po toleranci a naprostá volnost v odívání, návrat k přirozenosti a tradici. Důležitá je kvalita, jak v materiálech, tak ve zpracování. Maskulinní prvky v odívání dávají vyniknout ženské křehkosti. Z barevné palety vsaďte na odstíny hluboké červené, středně hnědé a ze vzorů na káro. Na podzim a zimu 2012/2013 si pořiďte kvalitní pletenou šálu, originální háčkovaný pléd, indiánské pončo. Vsaďte na přírodní materiály, tradiční střihy, velké množství ornamentů, zdobení a střapce. (8/2012)

- Juta zvedla tržby

Textilka Juta se sídlem ve Dvoře Králové nad Labem loni zvedla tržby o 15 procent na neuvěřitelných 4,96 miliardy korun. Podnik, který se specializuje na výrobu texilií pro stavebnjictví a zemědělství loni zaznamenal velké nárůsty prodeje do Velké Britániie, Německa, Itálie, Francie a Belgie. Vzhledem ke stálému zdražování polyetylenu a polypropylenu, které jsou pro Jutu základní výrobní surovinou, byl ale za loňský rok nižší zisk. Juta loňský rok velmi investovala do strojních a stavebních prací - vznil nový závod přestavnou bývalé továrny zkrachovalé textilky Tiba. (7/2012)

- Léto ve znamení barev

Léto 2012 rozehraje barvy a vzory naplno. Módní prognózy se naplnily a letošní léto bude plné radosti ze života a optimismu. Růžová je již od loňska stále velkým letním hitem. Dominovat bude fuchsiová, fialová a lila. Proti těmto barvám se do kontrastu postaví oranžová, červená, žlutá a tyrkysová barva. Výrazné odstíny se objevují nejčastěji v motivech, které jsou inspirované tropickými květy a rostlinami. Zárověň letí i drobné květinové vzory. Barvy a vzory toto léto zkrátka patří k sobě, tak se nebojte sáhnout po výrazném kousku oblečení a oživte svůj šatník. ŠatySukně.cz mají širokou nabídku, ve které barvy a vzory hrají hlavní roli. (2/2012)

- Počítače jako součást našeho oděvu

Společnost Google vyvíjí nositelné počítače. Podle vědců je dalším krokem ve vývoji nových technologií zrušení hranice mezi reálným a virtuálním světem. V budoucnu se počítá s tím, že kromě toho, že si děti budou hrát s virtuálními bytostmi a honit se s nimi v parku, tak i svět módy projde velkou změnou. Budeme mít možnost navrhnout si vlastní virtuální oblečení, které budou mít ostatní možnost spatřit díky brýlím se zabudovanými obrazovkami. (2/2012)

- Mzdy v českém textilním průmyslu neklesají

Mzdy v českém textilním a oděvním průmyslu mají letos zůstat na stejné úrovni jako loni. Na konci roku 2010 pracovalo v České republice v oboru textil a oděvy podle údajů ATOK (Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu) kolem 34,5 tisíce lidí, což byl meziroční pokles o 12,5%. Následně propouštění nebylo tak silné.

Ve výrobě textilu činil mzdový průměr 18 300 korun, což je asi o 4 100 korun více, než v oděvním průmyslu.

Tržby tuzemských výrobců textilu a oděvů se loni podle textilní asociace v běžných cenách meziročně zvýšily o 2,2 % na 41,7 miliardy korun. (2/2012)

- Podzim 2011 - TOP prodej

Letošní podzim se nejvíce nakupují tradiční šátky, které jsou letos velmi šik a každému modelu dodají šmrnc. Dále stále vedou zvířecí potisky a bundy z jemné kůže. (11/2011)

- Do oblečení se investuje stále více peněz

České rodiny šetří, ale ne na oblečení. Dle Českého Statistického úřadu se tržby v měsíci červenci snížily o 1,7%. Naopak do oblečení a obuvy čeští spotřebitelé investují stále více peněz - za rok o 7,7%. (9/2011)


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ